Dobšinský kopec Slovenskostříbrný

Součástí největšího vrchařského závodu na Slovensku byl i Liqui Moly Racing Team a to rovnou v maximálně možném zastoupení. V barvách Liqui Moly nastoupily ke startu speciály v kategorii cestovních vozů i speciálních závodních strojů. LMRT přispěl velkou mírou k atraktivnosti závodu Dobšinský kopec 2014, protože jeho členové bojovali o přední příčky ve svých skupinách a v jejich činnosti se jim velmi dařilo. Dokázali si poradit i s velmi kvalitními soupeři. David Komárek a Marek Rybníček dokonce dosáhli v hodnocení závodu mistrovství Evropy na shodné pódiové umístění a potvrdili letošní skvělou bilanci týmu při závodech kontinentálního šampionátu ziskem druhých míst ve skupinách E2-SC a E2-SH.

Tradičně zaplněné tribuny okolo 6810 metrů dlouhé tratě mohli sledovat napínavé souboje o absolutní pořadí závodu. Do něho zasáhl výraznou měrou i David Komárek se svým speciálem Norma M20 FC, kterému se před závodem rozrostlo pod kapotáží stádo koní, jenž se ukrývá v přeplňovaném motoru Mitsubishi. David už v trénincích naznačil, že svým soupeřům bude velmi blízko a závod odstartoval výborným čtvrtým místem absolutně a jako druhý nejrychlejší Čech. V jízdě ho navíc zbrzdil drobný technický problém, který ale dokázal před druhou jízdou částečně odstranit a nakonec završil závodní den svým nejlepším výkonem uplynulého víkendu v hodnotě 2:29,560. Zařadil se tak mezi TOP 5 jezdců, jenž dokázali stlačit své výkony pod hodnotu dvou a půl minuty. V cíli závodu měl velkou radost, protože si z Dobšiné odváží za svůj výkon skvělé druhé místo ve skupině E2-SC a rovněž druhou pozici zaznamenal v absolutním hodnocení českého mistrovství. Svoji radost mohl sdílet se svým týmovým kolegou Markem Rybníčkem, který prožil podobný závodní víkend. I on musel své jízdy jet na maximální hranici svých možností, protože skupina E2-SH se sešla na Slovensku v té nejlepší sestavě. Jediným jezdcem nad Markovy síly byl Dan Michl, jinak si Marek poradil kompletně  se zbytkem startovního pole a k tomu mu skvěle posloužilo k maximální spokojenosti jeho Mitsubishi Lancer EVO 600+. „V Dobšiné jsme neočekávali takový výsledek. Profil tratě není optimální pro můj typ vozu, ale nakonec se ukázalo, že i zde má své možnosti a dovezl mě na bednu. Byť je mým hlavním působištěm české mistrovství, tak prosazení se v hodnocení evropského šampionátu vždy velmi potěší. Ukazuje to na naše možnosti a jsem rád, že patříme k evropské špičce. Moc se těším na příští týden do německého Glasbachu, kde bych rád navázal na slovenský výsledek,“ hovořil o svém výsledku s úsměvem na tváři Marek Rybníček.

V kategorii 2 měl Liqui Moly Racing Team ještě další zastoupení ve skupině sportovních prototypů. Jiřímu Špalkovi se velmi zalíbil jeho náhradní vůz Norma. Sportovní prototyp s třílitrovým motorem BMW nahradil už v úvodu sezóny jeho tradiční Mitsubishi Lancer WRC a jízda s vanoucím větrem kolem hlavy, ve spideru skupiny E2-SC, mu v dalším průběhu sezóny svědčí. Jeho výsledky mají závod od závodu rostoucí tendenci a potvrdila to i jeho účast na Dobšinském kopci. Páté místo ve skupině v evropské konkurenci a 12. místo absolutního pořadí závodu se počítá. Vstup do druhé půlky sezóny se vydařil v lepším světle i Jakubovi Trnkovi. I on nastupuje pří závodech do vrchu s dvoumístným prototypem Norma, ale ve třídě do dvou litrů. Jakub dokázal v průběhu závodu sekundovat svým soupeřům a i on bojoval o vavříny v rámci své třídy. V těsném souboji ale nedokázal najít ve své jízdě větší rychlost než soupeři a s Dobšinou se loučil čtvrtou příčkou mezi dvoulitry. Slibný výsledek naznačil jeho zrychlení pro další průběh vrchařské sezóny.

Liqui Moly Racing Team měl tradičně svá želízka i mezi produkčními vozy skupiny N, kde se rodinný klan Sajler-Jermanů postavil zbytku Evropy. Nejlépe vstoupil do závodu nejzkušenější Martin Jerman, který i s handicapem v podobě prasklého svalu na noze uřídil své Mitsubishi Lancer Evo IX stylem hodného úřadující mistra ČR. Martin zvládl zdolat oba rivaly v čele průběžného hodnocení ME Stefanovskeho a Lose. Před druhou jízdou mu patřila třetí pozice, ale závod nebyl zdaleka rozhodnut, protože sedm jezdců bylo namačkáno v rozmezí 4 sekund. Bohužel v této špičce chyběla Gabriela i Filip Sajlerovi, i když jejich výkony také nebyly špatné, ale na kontakt se špičkou přeci jen ztráceli další 3 sekundy a to je vyřadilo v tak nabité konkurenci ze hry o pódium. Částečnou útěchou bylo pro Filipa alespoň posunutí osobního maxima. Oba se svojí ženou pak mohli držet palce svému týmovému kolegovi Martinu Jermanovi v závěrečné jízdě, kde usiloval o dobrý výsledek. Liqui Moly Racing Team ale do své sbírky další kov nepřidal. Martin se sice snažil o zopakování času z úvodu dne ale tempo závodu bylo neúprosné. Domácí jezdci Peter Jureňa a Vlastimil Majerčák své pozice nepustili a své časy vylepšila i čtveřice Stefanovski, Los, Blaho či Beneš. Jen Martin Jerman ztratil a výsledkem byl propad o čtyři příčky. Bohužel na vině byl částečně vynechávající motor, který neumožnil dotáhnout závod do příznivější podoby. Vyrovnanost jezdců ve skupině N na Dobšinském kopci potvrzuje fakt, že konečná sedmá příčka Martina Jermana byla od pódiového umístění vzdálena necelé dvě sekundy,…

Tolik k účasti Liqui Moly Racing Teamu na Dobšinském kopci 2014. Závod, který měl jiskru, patřil k nejlepším letošním podnikům, kde nechyběly těsné souboje a kvalitní konkurence. LMRT je spokojen, protože i na takovém závodě se dokázal prosadit a potěšit své příznivce. Těm bude chtít přinést další radost svojí účastí na dalším závodě započítávaném do mistrovství Evropy i do Mezinárodního mistrovství České republiky v závodech automobilů do vrchu v německém Glasbachu, kde se stejně jako v Dobšiné očekávají velmi tvrdé souboje o vítězné trofeje. Držte palce!

Publikováno v Aktuality autorem / 30. července 2014 / Žádné komentáře »

Comments are closed.