V Prachaticích se pečetily mistrovské tituly pro Liqui Moly Racing Team!

Liqui Moly Racing Team podpořil svojí účastí předposlední podnik českého šampionátu, který se konal v jižních Čechách na úpatí Šumavy v Prachaticích a byl při tomto závodě hodně vidět. Marek Rybníček totiž dovršil svoji letošní cestu za mistrovským titulem, David Komárek opět bojoval o absolutní prvenství společně se snahou definitivně dovršit titulu ve skupině E2-SC a ostré souboje byly k vidění i ve skupině N, kde bojoval o mistrovský titul Martin Jerman, Gabriela Sajlerová a Filip Sajler.

Cesta směrem z Prachatic k vrcholu na Libínském sedle měří 4400 metrů a LMRT se stejně jako zbytek startovního pole musel s touto tratí dokonale seznámit, protože do kalendáře MMČR byl tento závod zařazen vůbec poprvé v historii. Dvoj závod byl navíc naplánován do jednoho dne, takže nebylo příliš mnoho času k vymýšlení taktiky a muselo se jet naplno hned od začátku.

Divize 2 určená pro speciálně upravené cestovní vozy byla v průběhu letošní sezóny doménou Marka Rybníčka a před Prachaticemi byl jen krůček od jistoty zisku mistrovského titulu. Jeho role se nezměnila ani v závěru letošní sezóny a na jihu Čech bylo Markovo Mitsubishi v cíli závodu nejrychlejším cestovním vozem v obou závodech. Na trati si jízdu velmi užíval a plynový pedál povoloval od podlahy jen minimálně. S maximálním nasazením tak zvládl i předposlední závod sezóny a mohl začít slavit splnění úkolu – zisk mistrovského titulu. Marek Rybníček je za letošní rok mezinárodním mistrem České republiky v divizi 2 a mezinárodním mistrem České republiky ve skupině E2-SH!

Výsledky dalšího zástupce LMRT, Davida Komárka, byly rovněž velmi sledované, protože stejně jako v předcházejících závodech bojoval o post nejrychlejšího jezdce závodu i nejrychlejšího pilota dvoumístného spideru. Jeho souboje o prvenství s Milošem Benešem či Václavem Janíkem jsou ozdobou letošní sezóny českého mistrovství závodů do vrchu.  A „zdobilo“ se i v Prachaticích… David Komárek se snažil v průběhu celého soutěžního dne svojí jízdou na limitu pokořit svého soupeře Miloše Beneše a ve všech soutěžních jízdách mu zdatně konkuroval a přispěl tak notně k velké atraktivitě závodu. Krásný souboj nejrychlejší dvojice ale vždy vyšel ve prospěch Davidova soupeře. David Komárek tak pro Liqui Moly Racing Team vybojoval dvě druhá místa a v absolutním hodnocení českého mistrovství a stejná pozice mu patří před posledním závodem sezóny i v průběžné tabulce absolutního hodnocení šampionátu. Z Prachatic si ale odvezl i vítězné trofeje a sice za umístění ve skupině E2-SC, kde nedovolil Dušanu Nevěřilovi či Jiřímu Špalkovi ani na chvíli pomyslet na svoji porážku. I proto se mohl po závodě přidat k Markovým mistrovským oslavám, jelikož další dvojité vítězství mu poskytlo rovněž jistotu mistrovského titulu v rámci skupiny E2-SC. Se svojí Normou totiž podal v průběhu sezóny 100% výkon a bez jediné porážky s maximálně možným ziskem bodů již nemůže být v posledních závodech předstižen.

S další sportovními prototypy v barvách Liqui Moly startovali v Prachaticích Jiří Špalek a Jakub Trnka. Jiří Špalek se prosadil na stupně vítězů v obou závodech, kdy ve skupině E2-SC vyzávodil vždy třetí příčku. Jeho jízda měla jako tradičně patřičnou rychlost a jde vidět, že si během letošní sezóny zvykl na otevřený vůz. Na ten už navykl Jakub Trnka. Se svým dvoulitrem sice nemohl konkurovat výkonnějším strojům, ale při srovnání s konkurenčními formulemi o stejném objemu motoru skončil v hodnocení MČR divize 3 dvakrát stříbrný.

Vývoj ve skupině N se pro Liqui Moly Racing Team v závěru sezóny stal velmi zajímavý díky rodinnému zápolení trojice Sajlerová – Sajler – Jerman. I zde má možnost tým obsadit první pozici a získat tak další titul pro své červeno – modro – bílé barvy. Martin Jerman se po Bratrušovských serpentinách osamostatnil na čele průběžné tabulky a k titulu měl před Prachaticemi nejblíže. Filip s Gábinou byli favority v boji o post vicemistra s jedno bodovým odstupem mezi sebou. Předposlední závod ale značně celou situaci zkomplikoval, tedy alespoň pro favorizovaného Martina Jermana. Ten si totiž v Prachaticích příliš rychlé jízdy neužil. Už v prvním závodě poslal svého Lancera mimo trať a poškození jeho vozu mu nedovolilo absolvování ani jedné bodované jízdy. To jeho dcera Gabriela nezahálela a získala své druhé vítězství v sezóně v úvodním prachatickém závodě. Dokázala tak, že touží po mistrovském titulu stejně jako její týmoví kolegové a rodina v jednom, vždyť druhému v pořadí Oskaru Benešovi nadělila celých 5 sekund a vítězství jí tak náležitě potěšilo. Ve druhém výstupu jí ovšem už tak dominantní postavení nenáleželo a naopak musela dohánět ztrátu na Oskara Beneše. Odvrátit porážku se jí ovšem nepodařilo, i přes zajetí nejrychlejšího času v závěrečné jízdě, kde jí nakonec o 0,3 sekundy uniklo vítězné double. Konečné zúčtování pro Gabrielu Sajlerovou tak bylo jedno první a jedno druhé místo. Po závodě litovala, že byl tento podnik odjet za poloviční bodování, protože jinak by byla právě ona v čele šampionátu namísto svého otce. Její muž, Filip Sajler, se v Prachaticích v prvním závodě trápil s neposlušným motorem svého Mitsubishi Lancer. Výsledkem bylo třetí místo. V průběhu druhého závodu se už ale naplno zapojil do boje o prvenství, ovšem na časy manželky Gabriely ani Oskara Beneše nedokázal jen těsně dosáhnou a zopakoval umístění na třetí pozici. Stav šampionátu produkčních vozů je tak před posledním závodem v Divákách velmi napínavý, na titul totiž může dosáhnout kompletní trojice LMRT reprezentující ve skupině N. Gabriela, Martin a Filip jsou totiž od sebe v průběžné tabulce šampionátu s odstupem pouhých devíti bodů. Vyhrát může ale jen jeden. A kdo bude tím vítězem (nebo vítězkou)?…

Prachatice rozhodly o třech mistrovských titulech pro Liqui Moly Racing Team a o tom posledním, který je ve hře, bude rozhodnuto v Divákách již tento víkend, kde se uskuteční závěrečné klání letošní sezóny českého mistrovství v závodech automobilů do vrchu.

Publikováno v Aktuality autorem / 9. září 2014 / Žádné komentáře »

Comments are closed.